Krepitev moči v sodelovanju z nevrodivergentnimi otroki in mladostniki

Krepitev moči je prostor za novo znanje in v našem kontekstu je to znanje o izkušnjah, ki jih imajo nevrodivergentni otroci, mladostniki (avtizem, ADHD, senzorne občutljivosti...)  in njihove družine.

Sodelovanje z nevrodivergentnimi otroki, mladostniki, odraslimi z avtizmom   in  njihovimi družinami je pomembno, tudi zato, da se jim omogoči izbira in nadzor nad tem kakšne oblike podpore in pomoči potrebujejo. Sodelovanje pomeni, da so vsi vključeni v proces sprememb s ciljem krepitve zmogljivosti za krepitev moči in vlivanje samozavesti, ki omogoča rast in razvoj.

Potrebno je "preusmeriti razmerje moči" z  »delati za ljudi« na »sodelovanje z ljudmi«, da bi prepoznali številne edinstvene lastnosti in prednosti nevrodivergentnih otrok in mladih.


Opazovanje 

je pomembna veščina za starše, ki živijo z nevrodivergentnimi otroki ali mladostniki kot tudi za  strokovnjake, prostovoljce, ki sodelujejo z njimi. Biti dobri opazovalci je bistvenega pomena pri spoznavanju otrokovih ali mladostnikovih individualnih moči in izzivov. To nam omogoči boljši vpogled v to, kaj vsak otrok ali mladostnik prinaša v okolje. 

Pomembna vprašanja, ki si jih lahko zastavimo pri tem so: Kako lahko prilagodimo otrokova "težavna" področja, medtem, ko uporabljamo njihove moči?

Na primer: čeprav imajo nekateri nevrodivergentni otroci ali mladostniki težave z razumevanjem ustnih navodil, mnogi kažejo močne spretnosti za sledenje vizualnim navodilom. Kako lahko to moč uporabimo za izboljšanje njihove učne izkušnje, za krepitev njihove moči, da prosijo za podporo ali pomoč ali za izboljšanje njihovih sposobnosti samozagovorništva?

Med opazovanjem vidimo, da ima vsak otrok, mladostnik svoje prednosti in izzive, edinstven nabor spretnosti ali sposobnosti. Skozi delo z mnogimi nevrodivergentnimi otroki, mladimi in odraslimi, opažamo, da si pogosto delijo veliko prednosti in se pogosto srečujejo z vrsto izzivov.








Beremo:

Komentarji