Dialog

 Dialog med različnimi deležniki je nujen pri naslavljanju družbenih in okoljskih izzivov s ciljem bolj trajnostnega sveta.

Posamezni družbeni in okoljski izzivi vključujejo številne deležnike, različna mnenja in pričakovanja in ne ene jasne prave smeri. Pa vemo, kaj si želimo mi, ko želimo spreminjati druge, se zavedamo obsega našega vpliva? Je takšen vpliv večji ali manjši kot mislimo? Če lahko spremenimo sebe, pa veliko težje sodelavce in še težje sistem.
Ne samo v zasebnem, tudi v poslovnem življenju in še posebej ko govorimo o trajnostnem razvoju nas , našega podjetja, države in planeta, se še prehitro znajdemo v situaciji mi proti drugim, kjer imamo na izbiro le malo možnih poti.
Ob soočanju s problemi posamezniki, skupine, celotna družba ubiramo različne poti v razmišljanju in delovanju. Med njimi sta dve zelo zanimivi.
Ena je pot, na kateri se pritožujemo čez vse možne krivce in razloge za naše težave, jih obtožujemo in napadamo z očitki.
Druga je pot iskanja rešitev za probleme in težave. Pri odločitvi za drugo pot je treba seveda vedeti kaj sploh želimo oziroma hočemo. Pri odločitvi za prvo pot tega navadno sploh ne vemo in se samo nagonsko odzivamo. Na drugi poti je pri iskanju rešitev vključeno tudi sodelovanje, pri tem pa je dialog nujen in pametno bi bilo, da bi ga prav razumeli.
Tudi dialog namreč lahko razumemo kot težnjo po uveljavljanju le ene ideje in stališč le ene strani. Na tak način pa iz poti za iskanje rešitev kmalu zdrsnemo na pot obtoževanja in napadanja (Lesnik, 2013).



Ni komentarjev:

Zagotavlja Blogger.